'کامیک کان'، گردهم آیی طرفداران فرهنگ 'پاپ' و داستان‌های مصور
نوشته شده توسط : iyem
کامیک کان

"کامیک کان" بزرگ ترین گردهم آیی طرفداران فرهنگ مردمی یا "پاپ" در آمریکای شمالی به شمار می رود

هواداران داستان های مصور (کامیک)، قهرمانان خیالی و فیلم های علمی - تخیلی در کنوانسیون چهار روزه ای به نام "کامیک کان اینترنشنال" که از پنجشنبه ۱۲ ژوئیه تا یکشنبه ۱۵ ژوئیه در شهر سن دیه‌گو در جنوب کالیفرنیا برگزار می شد شرکت کردند.

"کامیک کان" بزرگ ترین گردهم آیی طرفداران فرهنگ مردمی یا "پاپ" در آمریکای شمالی به شمار می رود و از نظر تعداد شرکت کننده در مقام چهارم پس از کنوانسیون "کامیکت" ژاپن، "آنگولم اینترناسیونام کمیک فستیوال" فرانسه و "لوکا کامیک اند گیم" ایتالیا قرار دارد و هر سال جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در لباس قهرمانان خیالی از نقاط مختلف جهان در آن شرکت می کنند.

این رویداد هرسال بسیاری از ستارگان سرشناس و دست اندرکاران سینما را هم به شهر ساحلی سن دیه گو در جنوب کالیفرنیا جلب می کند.

امسال پیتر جکسون سازنده سری فیلم های پرطرفدار "ارباب حلقه ها" فیلم تازه خود "هابیت ها" را برای نخستین بار برای طرفداران فیلم هایش در "کامیک کان" به نمایش گذاشت. کوئنتین تارانتینو و جیمی فاکس در پنلی درباره فیلم تازه این کارگردان "جنگو" با شرکت لئوناردو دی کاپریو در نقش نابودکننده جهان شرکت کردند.

رابرت داونی جونیور هم که با حضور خود برای معرفی تازه ترین فیلم از سری "مرد آهنی" تماشاگران "کامیک کان" را شگفت زده کرده بود، روی صحنه گفت: "من به اینجا آمده ام که سه مسئله را روشن کنم: این که چقدر دوستتان دارم. این که چقدرشما مرا دوست دارید و سوم هم این که می خواهم یک صحنه از فیلم "مرد آهنی ۳" را فقط و فقط برای شما به نمایش بگذارم."

تاریخچه "کامیک کان"

لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو

کامیک کان کار خود را در دهه هفتاد میلادی با نام "کنوانسیون گلدن استیت کامیک"، با به نمایش گذاشتن مجموعه ای از کتاب های تصویری قهرمان تخیلی، "سوپرمن" و فیلم های پرطرفدار علمی و تخیلی "پیشتازان فضا" آغاز کرد.

بعدها وقایع مهم هنری دیگری که بین مردم به معروفیت و محبوبیت می رسید از جمله فیلم پرطرفدار "جنگ ستارگان" به این مجموعه اضافه شد و با حضور مستمر جورج لوکاس سازنده فیلم در "کامیک کان"، جایگاه خاصی برای خود را پیدا کرد.

در طول چند سال گذشته عوامل دیگری از فرهنگ "پاپ" چون فیلم هایی از ژانرهای ترسناک و انیمیشن به "کامیک کان" اضافه شد.

کم کم کتاب های داستانی از نوع "فانتزی" و حتی تازه ترین اختراعات در زمینه اسباب بازی ها و گیم های کامپیوتری، اجناس و اشیائی در رابطه با فیلم ها و کتاب های علمی و تخیلی هم در محل برگزاری برنامه به نمایش و فروش گذاشته شد.

امروزه استفاده از تکنولوژی مدرن بخش مهمی از کنوانسیون "کامیک کان" را تشکیل می دهد و شرکت کنندگان از طریق "اسمارت فون" درجریان صدها برنامه متنوع و گوناگون مورد نظر و علاقه خود گذاشته می شوند.

برنامه های گذشته کامیک کان سن دیگو

در سال های گذشته "گاتام"، آخرین نسخه از فیلم های "بتمن" و "بازی تخت و تاج" براساس کتاب فانتزی به قلم "آر آر مارتین" به همراه بخش هایی از سریال محبوبی که شبکه تلویزیونی "اچ بی او" از روی آن ساخته است درباره پادشاه و ملکه هایی که به دنبال قدرت دست به حیله های خطرناکی می زنند برای نخستین بار با حضور نویسنده و بازیگران آن ها در "کامیک کان" معرفی شد.

گفتگو با کارگردان برجسته اسپانیایی، گی‎یرمو دل تورو درباره آینده فرهنگ "پاپ" و روایت گری "فانتزی"، نمایش فیلم "پرومته" ساخته ریدلی اسکات، اجرای مراسم بزرگداشت "ریک بیکر" صورت پرداز فیلم های "مردان در لباس سیاه"، هم چنین حضور دست اندرکاران و بازیگران فیلم های پرطرفدار خون آشامی "گرگ و میش" و جلسات پرسش و پاسخ با آن ها ازجمله رویدادهای سال های گذشته "کامیک کان" بوده است.

برنامه های امسال

"در برنامه ای به نام "قهرمانان فناناپذیر قدیمی"، سیلوستر استالونه، آرنولد شوایرتزنگر و کلود وندم برای نخستین بار هم زمان روی صحنه ظاهر شدند و به سئوال های پرسش کنندگانی در لباس های "رمبو" و "نابودگر" پاسخ دادند"

دربرنامه های امسال "کامیک کان" بخش هایی چون نمایش تازه های دنیای علمی/تخیلی، جلسات بحث و گفتگو درباره کتاب های تصویری با تم "مسیحیت" و جشن بیستمین سال خلق سریال "بافی خون آشام" گنجانده شده بود.

دو غرفه به شکل دو برج غول آسا به فیلم های "هابیت" و "تن تن" اختصاص داشت و غرفه دیگری با حضور بازیگران سریال تلویزیونی موزیکال "گلی" برای آغاز فصل تازه ای از این سریال محبوب با شرکت بریتنی اسپیرز تبلیغ می کرد.

در برنامه ای به نام "قهرمانان فناناپذیر قدیمی" که تعداد تماشاگران آن از گنجایش سالن بیشتر بود، سیلوستر استالونه، آرنولد شوایرتزنگر و کلود ون دم برای نخستین بار هم زمان روی صحنه ظاهر شدند و به سئوال های پرسش کنندگانی در لباس های "رمبو" و "نابودگر" پاسخ دادند.

پانل طرح مسئله کتاب های تخیلی برای بچه های دبستانی، جشنواره فیلم های بچه ها در سن دیگو و برنامه ویژه ای به افتخار بازیگران سریال محبوب بی بی سی به نام "دکتر هو" از بخش های دیگر برنامه امسال بود.

جایزه بهترین لباس ابتکاری و تخیلی "کامیک کان" به مردی که خود را "آبراهام لینکلن، شکارچی خون آشام ها" می خواند اهدا شد.

درپایان کنوانسیون، جایزه یک سفر توریستی به فضا از پایگاه فضایی خصوصی "اکس کور" در کویر "موهاوی" در آریزونا از طریق قرعه کشی به برنده آن اهدا شد.





:: برچسب‌ها: روز , تصویر , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: